Julie PREVOST, Université de Lorraine-INSPÉ, Laboratoire ATILF-CNRS, équipe Didactique des langues et Sociolinguistique, axe Cultures Éducatives et Langues en Milieu Institutionnel (CELMI).
Professeure de Lettres modernes dans le secondaire, professeure de français langue seconde (FLS), professeure-référente en UPE2A-collège, formatrice. Diplômée de Paris-IV-Sorbonne en littérature comparée, Julie Prévost, obtient un Master 2 de sociolinguistique à l’Université de Lorraine. Son doctorat, obtenu en 2021, porte sur les facilitateurs et les obstacles à l’inclusion des élèves dits « allophones » dans le secondaire en France. Membre du laboratoire ATILF-CNRS (UMR 7118) - équipe Didactique des langues et sociolinguistique, ses travaux portent sur les élèves migrants scolarisés en France.
Julie PREVOST, University of Lorraine-INSPÉ, ATILF laboratory, UMR7118, member of the Language Didactics and Sociolinguistics team, and of the Educational Cultures and Languages in Institutional Environment (CELMI) research group.
Julie Prévost is a secondary school teacher of French language and literature, French as a second language (FSL), asupervising teacher at UPE2A-secondary school and a trainer. Julie Prévost graduated from Paris-IV-Sorbonne in comparative literature and obtained her Master’s degree in sociolinguistics at the University of Lorraine. Her doctorate, obtained in 2021, focuses on the facilitators and obstacles to the inclusion of so-called "allophone" students in highschools in France. She is a member of the ATILF-CNRS laboratory (UMR 7118) -Didactics of languages and sociolinguistics team and her work focuses on the migrant students attending schools in France.