Passer au contenu de la page principale

Programme

Mardi 21 Mai, 2019

Fuseau horaire: (GMT-05:00) Eastern Time (US & Canada)
11:00 AM
11:00 AM

UQAM - Pavillon J.-A.-DeSève (DS) - DS-1545

Session régulière / Regular Session

Wynne Wong, The Ohio State University (Participant.e)

Kathleen Brannen, UQAM - École de langues et Université d'Ottawa (Modérateur.rice)

The effect of auditory input and voice familiarity on L2 l...
11:45 AM
11:45 AM

UQAM - Pavillon J.-A.-DeSève (DS) - DS-1545

Session régulière / Regular Session

Kathleen Brannen, UQAM - École de langues et Université d'Ottawa (Modérateur.rice)

Sarah O'Neill, College of Idaho (Participant.e)

Bilingual correspondences and the acquisition of cognates ...
3:30 PM
3:30 PM

UQAM - Pavillon J.-A.-DeSève (DS) - DS-1545

Session régulière / Regular Session

Gerald Rosenau, UQAM - École de langues (Modérateur.rice)

Brett Fischer, Cegep Andre-Laurendeau (Participant.e)

Danielle Viens, Cégep du Vieux Montréal (Participant.e)

Fostering Interactions with Native Speakers in CEGEP Langua...

Mercredi 22 Mai, 2019

Fuseau horaire: (GMT-05:00) Eastern Time (US & Canada)
10:30 AM
10:30 AM

UQAM - Pavillon J.-A.-DeSève (DS) - DS-1545

Session régulière / Regular Session

Kathleen Brannen, UQAM - École de langues et Université d'Ottawa (Modérateur.rice)

Paul John, Université du Québec à Trois-Rivières (Participant.e)

Pronunciation errors and variation in second language speec...
11:15 AM
11:15 AM

UQAM - Pavillon J.-A.-DeSève (DS) - DS-1545

Session régulière / Regular Session

Kathleen Brannen, UQAM - École de langues et Université d'Ottawa (Modérateur.rice)

Martha Black, Western University (Participant.e)

Perception of similar sounds as a function of language dom...
4:20 PM
4:20 PM

UQAM - Pavillon J.-A.-DeSève (DS) - DS-1545

Session régulière / Regular Session

Caroline Payant, UQAM - Didactique des langues (Modérateur.rice)

Souheila Moussalli, Concordia University (Participant.e)

Walcir Cardoso, Concordia University (Participant.e)

Alexa, can you teach me how to pronounce the past tense in...